onsdag 25 december 2013

Julskyltning i Los Cristianos

Traditionellt är det ju de tre vise männen som kommer med klappar och de brukar man se klättrandes på rep utanför husen. Nu är ungarna inte dummare än att de förstått att Santa Claus OCKSÅ kan komma med presenter. Så nu får diverse tomtar också hänga och dingla. Jag tycker det mest ser ut som en protest mot julen jag. 



                   Ibland är de väldigt kreativa. Titta noga, detta ehhh snötroll? är gjord av plastmuggar. 

Julstjärnor i massor i planteringar

Utanför många affärer står ett sånt här ris.
Corte de Ingles är det största varuhuset på ön och
ligger i Santa Cruz. De har allt och lite till i julpyntsväg.
En del är mindre snyggt än annat. De hade massor i nåt skumt skum, julälvor eller vad det nu ska vara

 Men mest är det julkrubbor lägger ner arbete på. De är så fina och många att de får ett eget inlägg om någon dag när jag fotat den mitt i byn också. Jag vill ju att Jesusbarnet ska vara på plats och han är ju inte född än.


Inga kommentarer: