tisdag 8 oktober 2013

Glasdörrar och färg

Visst är det fint med glasdörrar - om man ser dem innan man går igenom. Igår smällde jag huvudet rakt i dörren till terassen så idag tog jag fram glasfärgerna och dekorerade. Eftersom färgerna är rinniga är det inte något för den som vill ha perfekt resultat men det duger som markering. Målade lite vågor nere vid golvet också för kattungarna har också sprungit in i dörren. Skönt på något sätt att veta att man inte är ensam om att vara klumpig.


Om man ser det ur denna vinkel ser det ut som gaveln på huset är målad, vore kul.











Glasmålningsfärger, liksom allt annat man bara kan drömma om i färg/pyssel/fixaväg finns på Bellas Artes mitt på Svenska gatan i Los Cristianos.


Hittade i Sverige en schablon jag inte kunde motstå, draktokig som jag är. Nu blev sovrumsdörren lite uppsnofsad.

Inga kommentarer: