tisdag 15 oktober 2013

Charity

Välgörenhet är bra och om det dessutom innebär att man får gå på loppis är jag fullt nöjd. Dagens fynd blev en liten väska för 1€. Vita trekvartsbyxor är något som många turister bara använder här och sen lämnar och eftersom det är mitt favoritplagg och vitt inte är vitt så länge här så är jag mycket glad för att charityaffärerna finns. I Los Cristianos finns det tre andrahandsaffärer på välgörenhetsbasis och några privata. Vad jag vet om ska jag tillägga, vet du någon mer så skriv en kommentar!

En av affärerna är Lions www.tenerifesurlions.org (roliga kläder, mycket engelska böcker) och den ligger uppe i Shopping Center Apolo norr om busstationen. Där ligger också en av de två affärer som samlar in pengar till hundar och katter på ön. Den andra drivs av www.livearico.com som har två affärer, en i San Eugenio och en i LC. Den ligger på Cl Juan Reverón Sierra som är gångvägen mellan lekplatsen vid vattnet och rondellen vid kyrkan/torget, nära norska kaféet Brisen. Den privata andrahandsaffären har mer möbler och inga kläder, den ligger i nordligaste på Cl. Del Valle Men'endez. Om du står med ryggen mot kulturhuset så ta den vänstra vägen ner mot stranden. På höger sida in i hörnet, lite knepigt att hitta. Begagnade elgrejer (TV, musikinstrument) och cyklar kan man hitta på vägen som går upp från rondellen vid kyrkan/torget. På höger sida ligger Segundo.

Inga kommentarer: