torsdag 13 november 2014

Hjertevarmesmykke

I april skrev jag här om Norska sjömanskyrkans Hjärtevärmesmycke, http://teneriffaliv.blogspot.com.es/2014_04_01_archive.html.  Nu tänkte jag uppdatera er lite om turerna.

Det har blivit en hel del turer fram och tillbaka från Norska Sjömanskyrkans sida. Mitt i planerandet av sitt 150årsjubileum så avgick ledningen och allmänt kaos uppstod. De som var kvar tyckte kanske inte att det jätteviktigt att ordna med kyrkans smycke så orden de lagt drogs tillbaka som jag skrev i ett tidigare inlägg. Så småningom fick jag en ny order men nu på "bara" 100 smycken, mycket för mig men lite för en världsomspännande kyrka. Alldeles utmärkt lagom mycket att göra över sommaren dock, det knepiga är nu att jag inte alls vet om eller hur det kommer att fortsätta.

Freja viker förpackningar
Tog fram ett grafiskt material (låter tjusigt) reklamlappar alltså och förpackning och presentationer. Kul och helt nytt. Systerdottern Linnea pluggar grafisk design (praktiskt va!) och gjorde ett underlag. Det blev en ursnygg broschyr som också fungerar som förpackning!  Sen strulade allt möjligt så att det blev sistaminuten fast jag varit ute i så god tid. Märkligt hur det alltid blir så. Till slut kom så slipsklämmor och hängen iväg till Bergen.


Alla slipsklämmorna klara!



                     Ja men så blev det 150-årsfest och utdelning. Jag hörde inget därifrån fast jag frågade. Ryktet har nu nått mig att smyckena var väldigt uppskattade men att säga det direkt är kanske inte deras grej, det är väl från Norge Jante kommer?


Nu hoppas jag att de som fått smyckena går hem till sina kyrkor och beställer massor! Det här ska ju vara ett sätt för kyrkan att få in pengar samtidigt som de har något trevligt att erbjuda den som vill ha en souvenir med sig.

Inga kommentarer: