fredag 15 maj 2015

Underbar dag - i gåva

Skulle varit en kaotisk dag som vanligt men så ringde hantverkarna återbud. Det var någon skiva som inte kommit. Visserligen skulle de väl göra allt underarbete innan och måla taket men antagligen var det annan orsak att de inte kunde idag. Tog väl längre tid på förra stället eller så. Hade varit enklare om de sagt rent ut tycker jag men så är det ju ofta. Så vad göra med dagen, funderade på allt möjligt nyttigt. Ska jag ta en vända till banken a lá tre timmar för att ordna autogiro (för fjärde gången) eller förbereda för hantverkarna fast de bara kanske kommer på måndag eller vad? Kroppen var skit efter en full dag igår och termometern visade på 30grader så det blev stranden. Det var ytterst lite folk på stranden och precis lagom varmt med lite fläktar. Vattnet var svalkande och vackra vågor underhöll. Så med ens var alla bekymmer avlägsna och funderingarna begränsade sig till hur länge jag kan sola utan att bränna mig. Lyx, frid, glädje. Alltför sällan jag har ron att stranda, alltid någon vardag som tränger sig före. Får påminna mig njuta av paradiset vi bor i.

Inga kommentarer: