tisdag 1 december 2015

Bondens marknad

Ett härligt sätt att stödja de lokala odlarna är att handla direkt av dom. Runtom ön finns många marknader där man kan köpa frukt, grönt, honung, getost och div såser. Det är roligt att se vad som är i säsong. Att mangon nu börjar ta slut är kanske bra så att jag inte föräter mig. Citrus av alla möjliga konstiga fasoner är det gott om  och naturligtvis den underbara avokadon. Bananer behöver jag väl inte nämna, hur många sorter har ni kunnat identifiera?



1 kommentar:

Sigtuna Kulturgård sa...

Hej Yrsa,
Har just ordnat med en resa över nyår och surfar runt efter vad man kan göra. Varit förut vid Costa Adeje och los Christianos, så lite vet jag redan. Letar marknader, och den "vanliga" vid Adeje känner jag till. Söker på Bondens Marknad, och via din dotter hittar jag dig!? Bor i Sigtuna och upptäcker på fb att vi har gemensamma vänner!
Jag är engagerad i Sigtuna Kulturgård, och tror att jag stött på ditt namn tidigare, då jag letat något vi kan sälja via hantverksboden eller galleriet? Hör av dig om detta träffar rätt?
Mest bara kul att höra av mig, och så kommer jag försöka hitta den Farmers Market du nämner, och som jag nu sett på kartan tror jag. Verkar ligga en bit ovanför motorvägen, ovanför golfbanan? Hör gärna av dig om du har tips hur man tar buss dit?
Med vänlig hälsning, Britt Thellberg, ordf Sigtuna Kulturgård
PS Mitt barnbarn heter Freja, fint namn!