fredag 26 september 2014

Fisk

Vet inte riktigt varför jag haft så svårt för att våga närma mig fiskdisken här. Kanske för att jag är i den förtappade generationen som tror att fisk är fyrkantig och får hela skolan att lukta omklädningsrum. Idag blev det dock ändring! Modigt stegade jag fram och bad om Dorada som väl kan sägas vara den mest Teneriffeanska fisken. Två stiliga silverfiskar hamnade i påsen.  Väl hemma möttes jag dock inte av jubel, hemmets invånare var inte ett dugg imponerade av mitt kap. Dottern sa att hon inte äter saker som blänger på henne och katterna tittade knappt åt den. Vad har jag gjort, helt missat detta i uppfostran. Men jag gav inte tappt. Googlade recept och in i ugnen. Efter en halvtimme var den supergod! När väl huvudet var borta åt dottern med god aptit men katterna får jag visst krusa några fler gånger innan de inser vad de gått miste om.

Inga kommentarer: